Czy wszystkie smarowane łożyska powinny być wyposażone w odpowietrznik (sprężynowy lub inny)? Większość łożysk ślizgowych o prędkości 3500 obr./min, które konserwuję, nie ma odpowietrznika, a harmonogram ponownego smarowania został ustalony przez „radę plemienną”. Łożyska nagrzewają się od około 104 stopni Fahrenheita do około 165 stopni Fahrenheita przez około dwa dni po ponownym smarowaniu, a następnie wracają do normalnych (104 stopnie Fahrenheita) warunków na resztę miesiąca. Czy odpowietrznik pomoże?”
Problem przegrzania jest związany z tarciem płynu, które jest wynikiem mieszania płynu. Jest to wtórny efekt przepełnienia wnęki w momencie ponownego smarowania. Zainstalowanie portu odpowietrzającego może pomóc w tej sytuacji, ale byłoby to tylko zajęcie się objawem, a nie przyczyną.
Należy poruszyć dwie kwestie. Po pierwsze, chodzi o praktyki ponownego smarowania oparte na wiedzy plemiennej. Podczas gdy wytyczne starej szkoły mogą być czasami poprawne, dowody wskazują, że coś jest nie tak.
link:
https://www.machinerylubrication.com/Read/28817/prevent-bearings-overheating
Pon | Wt | Śr | Czw | Pt | Sob | Niedz |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
« Październik 2024 | Grudzień 2024 » |