Dzisiaj jest: 21.11.2024, imieniny: Janusza, Marii, Reginy

Przegrzewanie się łożysk tocznych

Dodano: 2 miesiące temu Czytane: 57 Autor:
Redakcja poleca!

Problem przegrzania jest związany z tarciem płynu, które jest wynikiem mieszania płynu. Jest to wtórny efekt przepełnienia wnęki w momencie ponownego smarowania.

Czy wszystkie smarowane łożyska powinny być wyposażone w odpowietrznik (sprężynowy lub inny)? Większość łożysk ślizgowych o prędkości 3500 obr./min, które konserwuję, nie ma odpowietrznika, a harmonogram ponownego smarowania został ustalony przez „radę plemienną”. Łożyska nagrzewają się od około 104 stopni Fahrenheita do około 165 stopni Fahrenheita przez około dwa dni po ponownym smarowaniu, a następnie wracają do normalnych (104 stopnie Fahrenheita) warunków na resztę miesiąca. Czy odpowietrznik pomoże?”
Problem przegrzania jest związany z tarciem płynu, które jest wynikiem mieszania płynu. Jest to wtórny efekt przepełnienia wnęki w momencie ponownego smarowania. Zainstalowanie portu odpowietrzającego może pomóc w tej sytuacji, ale byłoby to tylko zajęcie się objawem, a nie przyczyną.
Należy poruszyć dwie kwestie. Po pierwsze, chodzi o praktyki ponownego smarowania oparte na wiedzy plemiennej. Podczas gdy wytyczne starej szkoły mogą być czasami poprawne, dowody wskazują, że coś jest nie tak.
link: 

https://www.machinerylubrication.com/Read/28817/prevent-bearings-overheating
 
Źródło: https://www.machinerylubrication.com/Read/28817/prevent-bearings-overheating
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.